Piața turistică europeană și impactul pandemiei de COVID-19
Dată
2021Autor
Burgoci, Gabriela - Lidia
Abstract
Turismul este în prezent o activitate de recreere globală. Noțiunea de turism reprezintă călătoria realizată în scopul recreării, odihnei sau pentru afaceri. Organizația Mondială a Turismului descrie turiștii ca fiind persoane care călătoresc sau locuiesc în afara zonei lor de reședință timp de minimum 24 de ore, dar nu mai mult de un an consecutiv, cu scopul de recreere, afaceri sau altele ce nu au ca scop exercitarea unor activități remunerate în localitatea vizitată. Turismul încurajează economia unei țări – Turcia, Spania, Franța, Austria, Grecia sunt numele a câteva dintre țările care trăiesc din turism sau în care o matre parte a PIB-ului se datorează acestuia. Aceste țări, pe lângă potențialul turistic pe care îl au, dețin și o imagine turistică dar și servicii de bună calitate ce atrag turiști1.
Lucrarea este structurată în patru capitole, prezentând o abordare dinspre general spre particular. Analiza pornește de la dezvoltarea noțiunilor de turism, concentrându-se spre analizarea impactului pandemiei de COVID-19 asupra pieței turistice europene.
Primul capitol intitulat „Turism-noțiuni introductive”, cuprinde astpecte teoretice privind definirea, clasificarea, particularitățile și trăsăturile specifice turirmului, formele și tipurile de turism, dar și evoluția și tendințele turismului mondial.
Cel de-al doilea capitol „Evoluția turismului European în perioada 2010 - 2020” prezintă tipurile de turism, caracteristicile pieței turistice și cererea și oferta turistică la nivel mondial și indicatori statistici cu privire la turismul internațional european.
Capitolul trei prezintă impactul pandemiei de COVID – 19 asupra pieței turistice europene și modalitățile de relansare a turismului.
Iar capitolul patru conține concluzii și propuneri atât personale cât și ale unor specialiști în domeniu.