Arată înregistrarea sumară a articolului

dc.contributor.authorPopovici, Diana Cătălina
dc.date.accessioned2022-10-10T09:02:39Z
dc.date.available2022-10-10T09:02:39Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://arthra.ugal.ro/handle/123456789/8951
dc.descriptionLucrare de disertație. Coordonator științific, lect. dr. Man Otiliaro_RO
dc.description.abstractLucrarea aceasta își propune să demonstreze importanța unui anumit tip de turism practicat în mediul urban, mai cu seamă, este vorba despre turismul de afaceri. Alegerea temei a fost făcută prin prisma faptului că turismul de afaceri este un segment pretențios, și totodată fascinant datorită scopului pentru care se practică, și anume bunăstarea unei afaceri. În capitolele ce urmează, se încearcă o contopire a noțiunilor teoretice, formate din definiții, și noțiuni practice exprimate prin statistici și tabele din munca de cercetare personală. Conținutul lucrării pune în evidență atât evoluția turismul urban din România, cât și contribuția turismului de afaceri în cele mai dezvoltate orașe ale țării, încercând să atragă atenția asupra potențialului turistic uriaș al acestora și lipsa investițiilor potrivite, dar și a infrastructurii din acest domeniu. Toate acestea conduc la un turism de afaceri deficitar. În acest sens, primul capitol aduce noțiuni teoretice despre urban legat de potențialul turistic, clasificări pe mai multe criterii și caracteristici de bază ale destinațiilor urbane. Apoi, cu ajutorul statisticilor am întocmit o evoluție a orașelor cu importanță turistică și industrială alcătuită din capacitatea de cazare, numărul de înnoptări, numărul de sosiri, dar și o comparație succintă a fluxului de turiști din mediul urban cu fluxul de turiști din mediul rural. Al doilea capitol are ca scop prezentarea ofertei turistice pentru turismul de afaceri din zonele urbane românești, formată din principalii furnizori de cazare, de alimentație și de agrement. La acest capitol s-au utilizat date oferite de Institutul Național de Statistică, care cuprinde infrastructura hotelieră majoritară în cele 5 orașe importante din punct de vedere turistic, numărul restaurantelor dar și o prezentare a furnizorilor de agrement. Toate aceste elemente definesc cât de pregătit este un oraș pentru a dezvolta turismul de afaceri. Al treilea capitol prezintă cererea turismului de afaceri din zonele urbane românești, cuprinzând principalele tipuri de clienți și servicii. Fiecare categorie de clienți are particularitățile proprii pentru care se identifică cu vacanțele în mediul urban, serviciile cerute de aceștia diferă în mare parte de accesibilitatea și diversitatea acestora. Aceste două componente, clienții și serviciile, alcătuiesc cererea oricărui segment de turism. Al patrulea capitol este cel mai reprezentativ pentru titlul lucrării de disertație, fiind un studiu de caz despre turismul de afaceri în municipiul Cluj-Napoca. Acest capitol își propune să analizeze zona urbană din Cluj din punct de vedere turistic și să scoată în evidență latura turismului de afaceri practicat în zonă. Cu ajutorul unei baze de date proprii, lucrarea studiază elemente precum capacitatea de cazare, ponderea fiecărui tip de cameră, capacitatea sălilor de mese, sălilor de conferințe, a parcărilor, dar și promovarea online prin site-uri web și rețele de socializare care fac punte între fiecare unitate de cazare și clienți.ro_RO
dc.language.isoro_ROro_RO
dc.publisherUniversitatea "Dunărea de Jos" din Galațiro_RO
dc.subjectADMINISTRAREA ŞI DEZVOLTAREA AFACERILOR ÎN TURISMro_RO
dc.titleTurismul de afaceri în mediul urbanro_RO
dc.typeDissertation Thesisro_RO


Fișiere la acest articol

Thumbnail
Thumbnail

Acest articol apare în următoarele colecții(s)

Arată înregistrarea sumară a articolului