Analiza poziției competitive a Franței pe piața turistică gastronomică internațională
Dată
2021Autor
STANCIU, Marilena
Abstract
În lucrarea de față - Analiza poziției competitive a Franței pe piața turistică gastronomică internațională – voi prezenta principalele aspecte importante care înglobează fabuloasa bucătărie franceză și distinctele particularități pe care le deține, în vederea deosebirii acesteia de alte bucătării ale lumii. Calitățile care îmbracă gastronomia franceză sunt numeroase, istoria este una bogată, autorii acestei arte culinare și tradiția sunt faimoase, iar popularitatea și parfumul ei reprezintă un simbol și un reper pentru întreaga piață gastronomică mondială.
Astfel, primul capitol relevă considerațiile teoretice de specialitate ale autorilor care descriu industria turismului sub diferite definiții, importanța acestuia în economia lumii, formele de turism și caracteristicile acestuia.
Turismul, sub toate formele lui, a devenit o parte importantă în economia lumii, așa cum ne arată și datele statistice, el reprezintă 10% din PIB-ul mondial, iar unele țări se susțin financiar doar din activitatea de turism și toate serviciile anexe pe care aceasta le implică.
Deși turismul se practică încă din cele mai vechi timpuri în diverse scopuri, această industrie devine complexă, iar călătoriile devin o necesitate, deschizând drumuri către evoluție, descoperiri și inovație datorită schimbului major de informație. Pe lângă odihnă, relaxare, vizitarea diverselor obiective turistice, afaceri, conferințe, sănătate, turistul devine din ce în ce mai interesat de un aspect mult mai personal în activitatea turistică care pune sub lupă identitatea, istoria și tradițiile unui popor, și anume turismul culinar.
În acest capitol definițiile cuprinzând turismul culinar devin parte importantă a lucrării și un punct de plecare esențial în continuarea următoarelor capitole. Se remarcă faptul că din ce în ce mai multe persoane aleg să viziteze anumite locații prin circuitele gastronomice oferite de agențiile de turism, deoarece fiecare țară și regiune a acesteia este unică din punct de vedere culinar, și astfel, recognoscibilitatea unei țări pentru un anumit tip de bucătărie devine factorul principal al turistului în luarea unei decizii privind vizitarea unei anumite locații. Interesul pentru gastronomie a crescut, dat fiind faptul că prin bucătăria unui popor se pot cunoaște atât mentalitatea cât și cultură acestuia într-un mod inedit.
4
Activitățile ce țin de gastronomie sunt diverse, pe lângă degustare turiștii pot participa efectiv la prepararea alimentelor, pot vizita fabrici care produc anumite produse, prin acest fel ei putându-se conecta mult mai bine la autenticitatea civilizației respective.
Influența gastronomică este resimțită și în domeniul afacerilor, care pentru patronii reustaurantelor, somelierilor, bucătarilor reprezintă o pârghie importantă în transpunerea savorii mâncărurilor originale dintr-o anumită regiune într-o altă zona. Pentru degustătorii de vinuri, aceste tururi viticole sunt un prilej de îmbogățire a experienței gustului și de descoperire a spiritului oamenilor din diferite zone.
În capitolul doi, în urma cercetărilor asupra specificului culinar fiecărei țări în parte și impactul pe care îl are turismul gastronomic la nivel mondial in economia unei țări și în percepția turiștilor, se vor desfășura principalele elementele de baza care alcătuiesc calitățile particulare ale acestora și dinamica gastronomiei în lume. Aceste trăsături distincte conduc către o înțelegere și o descoperire mai amplă asupra importanței temei alese în vederea analizei poziției competitive a Franței pe piața turistică gastronomică internațională. Pentru stabilirea anumitor însușiri originale ale acestei țări ce țin de istorie, rafinament și pasiune pentru bucătărie, este necesară o afișare amănunțită a unui ocol culinar mondial. Cele cinci continente vor fi prezentate în această lucrare sub lupa aspectelor strategice de marketing gastronomice și care descriu impactul turismului gastronomic în diferite tări și regiuni.
În cadrul capitolului trei este reprezentată importanța bucătăriei franceză pe piața turistică gastronomică internațională, cum se poziționează această țară pe piața turistică gastronomică, ceea ce o face să fie diferită și de ce este o inspirație pentru toate bucătăriile din lume. Fiecare regiune are un parfum aparte, iar diferența majoră între regiuni și preparate este întrecerea pasionaților pentru bun gust, savoare și respectul pentru această tradiție a gătitului elegant specifică doar Franței. Imaginea de brand privind gastronomia este împământata de secole în această țară, iar arta care o îmbracă atrage milioane de turiști în fiecare an, ea fiind un punct de reper în inspirația culinară. Evenimentele și festivalurile culinare sunt nenumărate, iar acest domeniu deține o contribuție semnificativă în economia țării.
Piață gastronomică din Franța este o emblemă și o definiție în sine a ineditului și a emoției unice care poate fi experimentată doar vizitând și încercând bucătăria ei.