Turismul în capitalele gastronomice europene şi impactul asupra comunităţii locale
Dată
2021Autor
STÎNGĂ, Elena-Daniela
Abstract
Lucrarea intitulată „Turismul în capitalele gastronomice europene și impactul asupra comunității locale” prezintă și analizează industria turistică gastronomică, atât la nivel național, cât și la nivel mondial.
Se accentuează, în general, ideea că turismul reprezintă un sector cu o deosebită importanță, deoarece asigură creșterea și dezvolatrea economică la nivel internațional, serviciile acestui domeniu implicând o serie de activități care au contribuții și cu alte segmente importante ale economiei.
În cadrul civilizației actuale, turismul a cunoscut o continuă dezvoltare și diversificare aprofundată pentru a deveni ramura economiei care a prezentat cea mai rapidă creștere economică în întreaga lume.
În ultimii ani, turismul gastronomic a crescut considerabil și a devenit unul dintre cele mai dinamice și creative segmente ale turismului. Atât destinațiile, cât și companiile turistice sunt conștiente de importanța gastronomiei pentru diversificarea turismului și stimularea dezvoltării economiei locale, regionale și naționale.
Lucrarea este structurată în cinci capitole, prezentând o abordare dinspre general spre particular. Analiza pornește de la dezvoltarea noțiunilor de turism, concentrându-se spre apariția și dezvoltarea turismului gatronomic la nivel local și național.
Primul capitol intitulat „Turism-noțiuni introductive”, cuprinde astpecte teoretice privind definirea, clasificarea, particularitățile și trăsăturile specifice turirmului, formele și tipurile de turism, dar și evoluția și tendințele turismului mondial.
Cel de-al doilea capitol „Turismul gastronomic” prezintă definițiile, conceptele și interpretările acestui tip de turism, caracteristicile pieței turistice gastronomice și cererea și oferta de turism gastronomic la nivel mondial.
Capitolul trei prezintă turismul gastronomic la nivel european, oferind detalii despre regiunile gastronomice europene din diverși ani.
În capitolul patru sunt prezentate resursele naturale și antropice ale regiunilor gatronomice, dar și indicatori de măsurare a circulației turistice și impactul turismului gastronomic asupra comunităților locale și naționale.
Prin urmare, scopul lucrării este de a evidenția trăsăturile turismului gatronomic și de a promova principalele regiuni gastronomice europene.