Competitivitatea turismului din Italia pe piața turistică internați onală
Dată
2021Autor
Alina, VIERU
Abstract
Pe parcursul deceniilor, turismul a experimentat o creștere continuă și o mare
diversificare a serviciilor oferite. In acelai timp, turismul modern este corelat cu procesele
economice ale țărilor dea c eea turismul s a dezvoltat foarte mult atât calitativ, cât și
cantitativ.
Turismul a devenit astfel o ramură importantă îndeosebi în statelece, reprezentând
aproape cea mai importnată sursă de venit pentru multe țări dezvoltate.
Creșterea industriei tur
ismului se efectuează si multan cu procesul crescând de
diversificare și competiție între diferite destinații. Răspîndirea internatională a turismului
în țările dezvoltate și industrializate au produs beneficii economic e și sociale în multe
sectoare asemănă toare: de la construcție la agricultur ă sau telecomunicații. Contribuția
turismului la bunăstarea economică depinde de calitatea ofertei turistice.
Organizația Mondială a Turismului oferă sprijin destinațiilor turisti
ce în
pozitionarea lor pe piețele nați onale și internaținale, de asemenea, e videntiază țările în curs
de dezvoltare cu potențial turistic oferindu le ajutor cu scopul de a le transforma în
inmportante destinații turistice pe piața internatională.
Cea mai i
mportanta bogație a omenirii este patr imoniul cultural, puțin modificat de
t recerea timpului și de evoluția civilizațiilor. Incă din cele mai vechi timpuri, cultura a
motivat și a invitat mulți oameni să calatorească și să savureze noi locuri, culturi și
c ivilizații diferite. Diversitatea cult urală este o forță motorie pentru dezv oltare, nu doar
referitor la creșteri economice, dar și ca mijloc de atingere a unui nivel de viață intelectual,
emotional, moral și spiritual complet. Toate acestea sunt incluse î n sapte convenții
culturale care oferă o bază solidă pentru promovarea diver sitatii culturale. Diversitatea
culturală este, în așa fel, o comoară indispensabilă pentru reducerea sărăciei și a somajului
ș i pentru atingerea unui nivel de dezvoltare avantajos .
În acelasi timp, acceptarea și recu
noasterea diversităii culturale duc e la comnicare
între civilizații și diferite culturi, la respect și întelegere mutuală. Promovarea diversității
culturale patrimoniu umanitar comun, conform Declaratiei Universale UNE SCO privind
Diversitate Culturală, a d evenit una dintre cele mai presante pr obleme contemporane, din
care cauză, este amplasată chiar în inima mandatului organizației. În Italia sunt concentrate
aproximativ 60% din patrimoniul cultural al Europei, astfel că aproape fiecare oraş italian
reprezintă un adevărat muzeu de istorie în aer liber. În afară de nenumăratel e monumente
3
de
de cultură şi ruinelecultură şi ruinele civilizaţiei romane antice, ţara dispune decivilizaţiei romane antice, ţara dispune de condiţii naturale din cele condiţii naturale din cele mai diverse: Munţii Alpi înzăpeziţi, plajele pitoreşti ale ţărmurilor adriatic şimai diverse: Munţii Alpi înzăpeziţi, plajele pitoreşti ale ţărmurilor adriatic şi mediteranean, mediteranean, acoperite cuacoperite cu livezi delivezi de măsline, precum şi viilemăsline, precum şi viile ApeniniApeninilor şilor şi minunatele lacuri nordice. Laminunatele lacuri nordice. La acestea seacestea se adaugă multitudinea deadaugă multitudinea de insule şiinsule şi posibilităţile nelimitate pentru oposibilităţile nelimitate pentru o odihnă activă, odihnă activă, caca săsă nunu uităm şiuităm şi dede bucătăria italiană, debucătăria italiană, de bogatele tradiţii religioase, design şibogatele tradiţii religioase, design şi arhitectură.arhitectură. AnalizaAnaliza patrimoniului cultural al Italiei este fpatrimoniului cultural al Italiei este foarte importantă pentru înţelegerea oarte importantă pentru înţelegerea fenomenului abordat de către prezenta lucrare.fenomenului abordat de către prezenta lucrare.
Patrimoniul cultural material este un concepPatrimoniul cultural material este un concept complex, materia primă a politicilot complex, materia primă a politicilor r de marketing care fac subiectul lucrde marketing care fac subiectul lucrării. Prin urmare el trebuie cunoscut prin diferite puncte ării. Prin urmare el trebuie cunoscut prin diferite puncte de vedere: componenţe, importanţă, starea actuală, probleme cu care se confruntă, factori de vedere: componenţe, importanţă, starea actuală, probleme cu care se confruntă, factori de influenţă şi perspectivăde influenţă şi perspectivă
În
În acest context, teza de licenta îşi areacest context, teza de licenta îşi are ca scop evidentierea avantajelor dezvca scop evidentierea avantajelor dezvoltării oltării turismului în Italia. In baza documentelor oferite de UNESCO si OMT, au fost enumerate turismului în Italia. In baza documentelor oferite de UNESCO si OMT, au fost enumerate monumentele culturale incluse în Lista Patrimoniului Mondial aflate sub protecția monumentele culturale incluse în Lista Patrimoniului Mondial aflate sub protecția UNEUNESCO, si rolul acestora în promovarea șSCO, si rolul acestora în promovarea și dezvoltarea turismului cultural în Ii dezvoltarea turismului cultural în Italia. talia.
Cercetarea a fost efectuată în baza studiului complex a strategiilor de dezvoltare a
Cercetarea a fost efectuată în baza studiului complex a strategiilor de dezvoltare a economiei naţionale ţinînd cont de experienţa internaţională în domeniul turismului. Peeconomiei naţionale ţinînd cont de experienţa internaţională în domeniul turismului. Pe lângă acestea, pentru o cercetare comlângă acestea, pentru o cercetare complexă a fenomenelor economice legate dplexă a fenomenelor economice legate de conceptele e conceptele ştiinţifice abordate în lucrare, a fost studiată şi utilizată baza informaţională a instituțiilor ştiinţifice abordate în lucrare, a fost studiată şi utilizată baza informaţională a instituțiilor europene fundamentale pentru OMT, INSEE, TNS Sofre, Tourism Highlighteuropene fundamentale pentru OMT, INSEE, TNS Sofre, Tourism Highlight, dar și lucrări , dar și lucrări speciale ori publicaţspeciale ori publicaţii şi studii economice ale specialiștiii şi studii economice ale specialiștilor autohtoni şi străini.lor autohtoni şi străini.
În teză au fost utilizate metoda sistemică, metoda normativă, metoda statistică,
În teză au fost utilizate metoda sistemică, metoda normativă, metoda statistică, metoda de sinteză, analiză economică, comparare, inducţia şi deducţia, emetoda de sinteză, analiză economică, comparare, inducţia şi deducţia, econometria, conometria, analize diagnostice şi de analize diagnostice şi de prognozare, precum şi alte procedee şiprognozare, precum şi alte procedee şi instrumente de cunoaştere instrumente de cunoaştere ştiinţifică a proceselor economice.ştiinţifică a proceselor economice.