Turismul românesc din perspectivă europeană
Dată
2021Autor
Fotache (Baștină), Elena Daniela
Abstract
Călătoria in toate formele ei a reprezentat baza dezvoltării relatiilor interumane si economice cu impact asupra evolutiei omenirii.Nativ omul a fost fascinat mereu să descopere noi destinatii, să exploreze și să caute atât frumosul cât și partea practica a locurilor vizitate. Călătoria in timp a dobândit o noua conotație , de la masivele migrări de populatie, la schimburi economice –Drumul Mătăsii, la descoperirea noului continent.
Potențialul turistic a inceput să se dezvolte odată cu dezvoltarea economică.Oamenii au ințeles beneficiul si oportunitățile oferite de fluxul de turiști și mijlocul secolului XX a reprezentat nașterea unei noi industrii la nivel mondial, industria turismului.
In România pașii dezvoltării au fost destul de mărunți si cu o perioadă comunistă destul de restrictivă.Investițiile mici si restricțiile de liberă circulatie au făcut ca acest segment să sufere și să cunoască o dezvoltare mult mai târzie aproape de anii 2000.
Brașov a fost și va rămâne dintotdeauna un punct cheie al turismului în România.In anul 1234 găsim prima atestare a fortăreții din Transilvania.Situat într-o zonă ce abundă în frumuseți naturale, zona reprezintă un punct de maxim interes turistic și economic.
Călătorind foarte des în zona Brașovului,pot spune că în ultimii ani am constatat numeroase transformări în zona turistcă.Transformările nu întotdeauna au fost benefice,spun asta gândindu-mă la dezvoltarea culoarului Rucăr-Bran sau apariția unităților de cazare care nu se integreazăin specificul și ambiantul zonei.Am căutat să găsesc unități de cazare exponențialeale zonei și care au rezistatîn timp tuturor schimbărilor legislativ-administrative survenite de la revoluție pânâ în prezent, inclusiv aderării la Uniunea Europeană.Antreprenoriatul în industria turismului în România a cunoscut o dezvoltarea accelerată dupa anii 2000, uneori haotică, alteori prudentă, iar cazul studiat reprezintă o evolutie plină de eforturi de a fi în pas cu transformările timpului dar și cu asigurarea sustenabilității afacerii în sine.