Arată înregistrarea sumară a articolului

dc.contributor.authorZinica, Daniel
dc.date.accessioned2023-01-19T10:26:34Z
dc.date.available2023-01-19T10:26:34Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://arthra.ugal.ro/handle/123456789/9063
dc.descriptionLucrare de disertatie. Coordonator ştiinţific, Prof. dr. Susanu Irina Olimpiaro_RO
dc.description.abstractMarketingul politic este o disciplină în plină evoluție și considerată nouă , din punct de vedere științific. Acesta surprinde o evoluție a abordării politice și trebuie să fie legat de alte fenomene adiacente și complementare: specializarea politică și a campaniilor, natura interacțiunii dintre partidele politice și alegători , dar și în ce privește statutul și rolul tuturor părților în relația dintre stat și societatea civilă. Marketingul electoral face referire la conexiunea dintre politicieni şi alegători, iar cel instituţional face referire la relaţiile dintre demnitari şi populaţie. Marketingul politic este ca ansamblul de tehnici cu obiectiv de forma şi promova imaginea unei anumite persoane politice sau chiar a instituţiei din zona politică, în funcţie de colectivul căruia ne adresăm pentru a obţine votul sau încrederea publică. În contextual dat, marketingul politic trebuia să ţină cont de nevoile publicului, de modul în care se transmite informaţia, precum şi de interdependeţa dintre actorul politic ( om sau partid politic) şi ceilalţi protagonişti din viaţa politică. Marketingul politic reprezintă totalitatea tehnicilor de marketing ce vor fi aplicate în obţinerea sprijinului anumitor grupuri sociale. Cu ajutorul marketingului politic se vinde politicianul asemănător vânzării unui produs, folosindu-se de : seducţie, influenţarea deciziei şi prin persuasiune. Totodată, marketingul politic foloseşte strategii de scoatere din joc a adversarilor şi tehnici care să influenţeze alegătorii, strategiile electorale construindu-se în funcţie de concurenţa din piaţa politică, focus-grupuri şi capitalul financiar. Cu ajutorul marketingului politic, un partid politic poate identifica corect direcțiile către care să îşi îndrume resursele pentru a fi mai eficiente și pentru a determina mai precis grupul lor țintă, implicit obținerea sprijinului lor. În cele mai multe cazuri, campania de comunicare se întinde pe un termen mare ca durată şi de obicei ea decid destinul politicianului la sfârşit de mandat. Există o declaraţie devenită arhicunoscută în domeniul comunicării politice, conform căreia campania electorală este 5 câştigată dinainte de a începerea campaniei efective, această afirmaţie referindu-se că construcţia şi menţinerea unei imagini a omului politic se face cu ajutorul marketingului politic tot timpul şi nu doar în campaniile electorale. O campanie electorală presupune o expunere în exces a diverşilor candidaţi la anumite funcţii publice ( primar, consilier local, parlamentar, preşedinte ), folosindu-se aceleaşi mijloace care sunt folosite şi în publicitatea comercială. Atât mesajele, cât şi imaginea sa ajung rapid la populaţie prin mijloacele mass-media sau a reţelelor de socializare. Unul din cele mai importante elemente ale campaniei electorale este mesajul electoral. Acesta poate fi transmis verbal în discursurile care se ţin atunci când este un miting electoral sau există vreo aparaţie publică, dar poate fi transmis şi prin intermediul mass-media, mesajul electoral fiind unul dintre pilonii care susţine organizarea campaniei electorale. Mesajul electoral este esenţa dintre programul politic, social, economic, iar în acelaşi timp trebuie sa aibă atractivitatea, să fie reţinut uşor, să poate convinge şi să aibă coerenţă. Mesajul comun al campaniilor electoral este format din toate mesajele punctuale, fie că au caracter pozitiv sau negativ, pe care partidul sau persoana care candidează le transmite. De obicei, în construcţia lui se folosesc elemente din programul partidului, cât şi din agenda alegătorilor. Atunci când elaborezi o campanie electorală, începi cu o analiză de imagine. Actorii politici ( candidaţi sau partide politice ) deţin o serie de atribute ce formează o imagine şi este prezentă în activităţile publice. La fel ca la mesajul electoral, este nevoie de o cercetare prin sondaj, chestionarul conţinând din aceste atribute. Pentru a avea succes o campanie electorală a unui candidat sau partid politic este nevoie de un mesaj electoral puternic, atractiv şi uşor de reţinut, dar şi de o imagine publică definitorie. Combinate, cele două elemente pot aduce succesul campaniei electorale. Mesajul principal folosit în cadrul unei campanii electorale este nucleul procesului electoral. Bazându-se pe profilul pe care și l-a construit, un candidat sau un partid politic își crează 6 mesajul electoral, folosindu-se de cercetarea cantitativă și calitativă pe care a efectuat-o asupra alegătorilor, dar şi ţinându-se cont de ideologia partidului din care face parte. Pentru a vedea percepţia electoratului asupra celor de două elemente ale marketingului politic şi ce importanţă au acestea în mintea populaţiei, am efectuat un sondaj de opinie bazat pe chestionar. Marketingul politic joacă un rol din ce în ce mai important în politică, astfel că putem spune că politicianul s-a transformat într-un produs, care trebuie să îmbine corect mix-ul de marketing pentru a avea succes în acest domeniu; iar mesajul electoral trebuie să fie mereu în concordanţă cu imaginea personală, atlfel actorii politici riscă să nu fie credibili, iar asta înseamnă că nu vor fi votaţi; Mesajul electoral bine construit, pe lângă o imagine publică bine definită este reţeta câstigării încrederii populaţiei, asta traducându-se în voturi şi obţinerea puterii locale sau centrale ;ro_RO
dc.language.isoro_ROro_RO
dc.publisherUniversitatea "Dunărea de Jos" din Galațiro_RO
dc.subjectMarketing si Comunicare in Afaceriro_RO
dc.titleMesajul electoral versus imaginea publică în marketingul politicro_RO
dc.typeDissertation Thesisro_RO


Fișiere la acest articol

Thumbnail
Thumbnail

Acest articol apare în următoarele colecții(s)

Arată înregistrarea sumară a articolului