Poziționarea pe piața EdTech din România a unei platforme on-line de consiliere în carieră
Dată
2020-07Autor
Hlenschi, Ana-Maria
Abstract
Proiectul Edutrack a fost o provocare pentru mine, încă de la scrierea planului de afaceri în cadrul proiectului AntRes unde, dupa 80 de ore de cursuri de formare pentru scrierea de proiecte cu finanțare europeană, am decis că trebuie să aplic la concursul de planuri de afaceri cu finanțare europeană.
De la ideea inițială de afaceri, detaliată și în lucrarea mea de Licență, Cafeneaua cu pisici CatCorner, am aplicat cu o alta, din altă sferă de activitate, total opusă, considerând mai interesantă și cu un plus de valoare adăugat, implementarea unei inteprinderi care oferă servicii de consiliere și orientare în carieră prin intermediul platformei Salmondo.
Lucrarea mea de Disertație are la baza integrarea unei astfel de solutie online, considerată a face parte din sectorul Edtech, pe piața din Romănia. Produsul software ales este unul de origine cehă, tradus și adaptat pentru țara noastră, achiziționat sub formă de franciză(licență). Am ales să îmi alcătuiesc lucrarea de disertație pe planul de afaceri Edutrack, deoarece procesul de integrare pe piața din România a unei astfel de platforme online este interesant și necesită multă răbdare și nenumarate profocări.
Nu îmi doresc să vorbesc foarte mult despre provocările prin care am trecut în cadrul implementarării proiectului, conținutul lucrării de disertație fiind considerațiile teoretice referitoare la conceptul de Edtech, și descrierile prin care platforma de consiliere și orientare îm carieră este un astfel de produs, descrierea planului de afaceri Edutrack și al strategiilor de Marketing și elaborarea unui plan de campanie marketing online în Facebook Ads.
Capitolul unu, cel teoretic stă în mijlocul conceptului deja des întalnit, Edtech. De la defiinirea acestuia, viziunea despre el până la încadrarea platformei online Salmondo în această categorie de software. În cel de al doilea capitol va fi descrisă Edutrack sub forma unui plan de afaceri, descrierea planului de afaceri, cercetarea de piață, planul de marketing. Iar în capitolul trei, ca și cercetare științifică, vă voi prezenta planul de campanie promovare online ce va avea loc începând cu 1 Septembrie 2020. Aici voi detalia strategiile de marketing alese, segmentarea pieței, alegerea publicului țintă, zona de campanie și bugetul alocat.
Edutrack este un proiect gândit să iasă în ajutorul tinerilor care vor să își alcătuiască un plan de carieră. Acesta a fost ghidajul moral care stă la baza implementării planului de afaceri. Ceea ce imi doresc pentru țara noastră este ca școlile să implementeze astfel de soluții online interactive care să sprijine elevii în alegerea traseului educațional sau ocupațional, cu scopul de a reduce abandonul școlar, populariza școlile de meserii și alegerea facultăților potrivite.