Arată înregistrarea sumară a articolului

dc.contributor.authorPintilie, Dragoș-George
dc.date.accessioned2020-07-29T11:50:26Z
dc.date.available2020-07-29T11:50:26Z
dc.date.issued2020-07
dc.identifier.urihttp://arthra.ugal.ro/handle/123456789/6404
dc.descriptionLucrare de disertație.Coordonator știintific, Prof. Dr. Alexandru Căpățînăro_RO
dc.description.abstractOdată cu saturația pieței și intensificarea concurenței, companiile s-au aflat mereu într-un proces de inovare continuă în ceea ce privește modalitățile de promovare și poziționare față de consumatori. Lupta acerbă pentru dominarea pieței a fost câștigată doar de cei ce au putut prezice, înțelege și exploata noile trenduri, de îndată ce au apărut. Un astfel de trend a fost apariția computerului personal și a infrastructurii de internet, care au creat cadrul ideal pentru dezvoltarea marketingului digital. Prima campanie de marketing digital a fost derulată de compania AT&T. Tranziția reclamelor din mediul real către cel virtual s-a realizat la momentul respectiv prin intermediul unui banner digital. Astfel compania AT&T a creat prima reclamă digitală pe site-ul HotWired.com în anul 1994. Campania s-a încheiat adunând 5 300 000 de accesări individuale ceea ce însemna că 44% dintre utilizatorii de internet ai Statelor Unite au accesat respectivul banner. Aceste rezultate au atras atenția și altor agenți economici care au început să privească mediul online ca pe o eventuală piață pentru produsele și serviciile lor. Astfel evoluția tehnologiilor web și a platformelor de tip social media a determinat companiile să își mute întreaga activitate de marketing în mediul online. Astăzi majoritatea agenților economici folosesc platforme precum Facebook sau Instagram ca principal instrument de promovare datorită rezultatelor spectaculoase pe care le pot dobândi, fără a fi nevoie de implicarea unor cantități semnificative de resurse (umane, financiare etc). Nu numai marketing-ul a cunoscut o evoluție în sensul digitalizării. Începând de la apariția primului computer personal, în anul 1973, omenirea a cunoscut un nou nivel de evoluție. Avansul rapid al tehnologiei acompaniat de expansiunea continuă a rețelelor de internet au creat oportunitatea automatizării unor procese care pe vremuri erau întreprinse de către om. Automatizarea și apariția noilor industrii au schimbat semnificativ oferta locurilor de muncă, observându-se în special dezvoltarea segmentului industriilor creative. Meserii precum designer grafic sau creative director se întâlnesc din ce în ce mai des datorită acestor automatizări, ce se pot lispi de factorul uman în procesul de producție. Dezvoltarea industriilor creative s-a bazat și pe nevoia companiilor de a se diferenția vizual. Multitudinea de agenți economici pe piață crează o saturație pe multe sectoare. Având la dispoziție o multitudine de variante asemănătoare din care se poate alege singurul factor care diferențiază un produs de altul este brandul. Poziționarea unei firme sau a unui produs pe piață a ajuns un factor de importanță critică, iar un proces de branding executat corect poate crește valoarea unui produs exponențial în ochii consumatorului. Un alt trend care devine din ce în ce mai puternic este conceptul de freelancing. Freelancing-ul implică o succesiune de activități, adresate unui segment vast de clienţi, într-o perioadă clar delimitată de timp, stabilită cu acordul ambelor părți implicate. Percepția generală despre freelanceri este aceea de indivizi autonomi, ce nu sunt implicați în angajamente contractuale pe termen lung, care abordează clienţi voluntar și care sunt recompensați conform timpului investit într-un anumit proiect sau în funcţie de comisionul stabilit la începutul proiectelor. Freelanceri trebuie să își dovedească constant expertiza în domeniu, trebuie să investească resurse pentru crearea și scalarea reţelei de clienţi precum şi pentru acumularea de noi cunoştinţe, care să îi ajute să îşi păstreze şi să îşi crească valoarea brandului personal. Principiul de bază al unui freelancer este flexibilitatea. Aceștia sunt în căutarea continuă a unui program de lucru flexibil, ce poate fi întreprins din incinta căminului propriu sau a unei locații aleasă de aceștia, care conferă posibilitatea de a combina activitățile legate de muncă cu obligaţiile și sarcinile personale. Din ce în ce mai mulți agenți economici angajează indivizi specializați exclusiv pentru un proiect sau pentru o perioada scurtă și determinată de timp. Un studiu din 2019, derulat de Eurostat, relevă faptul că în România 1,5 milioane din populația aptă de muncă se încadrează la categoria „freelancer / liber profesionist”. Multitudinea de agenți de pe piață creează o ofertă vastă și oferă potențialilor clienți o gamă largă de variante din care pot alege dar în același timp intensifiică nivelul de concurență astfel încât activitățile de marketing sunt din ce în ce mai importante pentru asigurarea succesului acestor indivizi. Cea mai des întâlnită practică de marketing la care freelanceri aleg să recurgă constă în încercarea de a crea și extinde o comunitate în jurul proiectelor pe care le întreprind. Având în vedere costurile reduse pe care platformele de social media le implică și efortul minim cerut implicat în distribuirea conținutului, majoritatea freelancerilor aleg să își construiască comunitățile exclusiv online. Eliminarea barierelor geografice permite pe de o parte scalarea mai ușoară a unei comunități și favorizează în același timp accesul pe piețe noi. Comunitatea online cuprinde un grup variabil de membri, care comunică între ei cu o frecvență ridicată, având la bază un interes personal, educativ, etc. Termenul "online" relevă faptul că modalitatea folosită de comunicare nu este una de tip "față către față", ci sunt folosite canalele specializate de comunicare create prin intermediul rețelelor de internet. Printre avantajele de care dispun freelanceri care au reușit să își construiască o comunitate se numără descoperirea de noi colaboratori pentru proiecte, reducerea costurilor de publicitate și creșterea marjei de vânzări pe termen lung datorită încrederii pe care membrii comunității o capătă. Pe lângă toate acestea, cel mai important avantaj îl reprezintă primirea unui feedback constant din partea comunității, de unde se pot extrage informații referitoare la activitatea de business sau chiar despre domeniul de lucru, factor care contribuie la optimizarea proceselor, practicilor și serviciilor oferite, conform cerințelor pieței. Lucrarea de față prezintă procesul de construire al unei comunități online, ale cărei membri dețin ca interes comun design-ul vizual. În Capitolul 1 se vor prezenta aspecte generale cu privire la contextul actual al industriei creative precum și informații ce au legătură cu activitatea de freelancing personală întreprinsă până în prezent. Aceste informații au rolul de a clarifica aspecte tehnice și de a oferi o explicație simplificată a termenilor de jargon ai domeniul design-ului graphic, termeni ce vor fi remenționați în următoarele capitole. Capitolul 2 prezintă date despre factorii mediului extern și intern ce influențează sau pot influență desfășurarea activității de freelancing. Analiza se va încheia cu realizarea matricei SWOT, al cărei rol este acela de a oferi o imagine de ansamblu asupra punctelor tari și slabe dar și a oportunităților și amenințărilor. În Capitolul 3 este elaborat planul de promovare conceput pentru a atrage primi membri ai comunității online. Toate aspectele referitoare la planul de promovare vor fi expuse de la nivel macro - stabilirea obiectivelor generale ale campaniei de promovare - până la cel mai mic detaliu – planul de activități. Capitolul 4 va prezenta procesul de implementare al unei campanii de promovare realizată cu ajutorul platformei Facebook. În acest capitol se vor detalia aspectele tehnice luate în considerare în proiectarea campaniei și se vor expune limitările platformei, care au influențat deciziile de proiectare.ro_RO
dc.language.isoro_ROro_RO
dc.publisherUniversitatea "Dunărea de Jos" din Galațiro_RO
dc.subjectMarketingro_RO
dc.subjectMarketing și Comunicare în Afaceriro_RO
dc.titleElaborarea unei strategii de creare a unei comunități în domeniul designului grafic.ro_RO
dc.typeDissertation Thesisro_RO


Fișiere la acest articol

Thumbnail
Thumbnail

Acest articol apare în următoarele colecții(s)

Arată înregistrarea sumară a articolului