IMPACTUL PLATFORMEI DE PROMOVARE A ARTIȘTILOR ASUPRA DEZVOLTĂRII BRANDULUI GLOBAL RECORDS
Dată
2020-07Autor
Simionescu, Andrei
Abstract
Titlul lucrării este Impactul platformei de promovare a artiștilor asupra dezvoltării brandului Global Records și are ca obiectiv analiza evoluției brandului Global Records și a artiștilor acestuia. Tema aleasă a pornit de la ideea de promovare a artiștilor, la nivel global, cât și pentru susținerea casei de discuri.
Tema prezintă un grad de noutate, este inovatoare, ideea pornind de la aprecierea pe care o am pentru artiștii din România, precum și de la pasiunea mea pentru aplicațiile web. Mi-am propus să realizez un website complex, tip umbrelă, pentru a pune la dispoziția utilizatorilor de internet o platformă în mediu online, cu scopul de a facilitarea accesul la informații, servicii și produse conexe, în contextul în care, în zilele noastre, este extrem de importantă comunicarea directă dintre cele două părți implicate: brand/business și consumatori/clienți. Acest proiect va reprezenta un model de business cu impact, pentru că vine și pune în directă legătură cererea cu oferta, iar modul în care va fi realizat, din punct de vedere grafic și functional, în tendințele acestei perioade, va atrage în mod constant noi vizitatori, respectiv potențiali clienți și va permite o promovare organică datorită conținutului de calitate și a unicității produselor ofertate, ușor de distribuit în mediul online. O astfel de pagină web are ca obiectiv principal satisfacerea nevoilor a două clase de clienți. În primul rând site-ul trebuie să satisfacă nevoile beneficiarului (artiștilor) și, în al doilea rând, dar nu în ultimul, pe cele ale clienților (fanilor/urmăritorilor - followers).
Platforma realizată în cadrul lucrării de licență este alcătuită dintr-un site de prezentare și un magazine online (merchandising), de unde utilizatorii vor putea achiziționa produse personalizate/branduite cu artiștii preferați. Site-ul de prezentare va conține informații utile, precum: noutăți cu privire la activitățile și viața artiștilor, ultimele albume apărute (fiecare album având scrise informații despre acesta, metode de distribuire pe rețelele de socializare, opțiunea de a comanda, previzualizarea a trei produse/melodii din album), poze și videoclipuri din ultimele apariții la evenimente/emisiuni/ședințe foto etc, lista concertelor (este afișată data,
2
poza artistului căruia îi aparține concertul, locația, orașul/țara, observații cu privire la achiziția de bilete etc). În plus, magazinul online va fi ușor de accesat din prima pagină, iar fanii vor avea la dispoziție lista cu artiști din portofoliu, precum și link-uri către conturile acestora de pe rețelele de socializare, unde vor putea fi urmăriți. Tot în cadrul site-ului, vor exista secțiuni de Q&A (întrebări și răspunsuri), termeni și condiții de utilizare și confidențialitate, acord GDPR și cookies, precum și pagina de contact, cu un formular special integrat. Am ales ca acest proiect să fie realizat în limba engleză deoarece se adresează oamenilor din lumea întreagă. Artiștii nu au doar fani din România, care-i susțin. Promovarea se face la nivel global.
Rezultatul proiectului se va materializa așadar într-un website, care le va permite utilizatorilor să realizeze inclusiv comenzi online, aceasta fiind un scop secundar al lucrării. Alte funcționalități ale site-ului în zona de shop online (magazin) sunt: vizualizarea statusului comenzii, posibilitatea de a recenzia un produs, adăugarea în lista de favorite a unor produse alese de utilizator și posibilitatea de a-l distribui pe conturile din social media ale utilizatorului/clientului. Pe platformă, clienții pot vedea și alte informații utile, cum ar fi prețul și denumirea produselor, mărimi și caracteristici, recenziile și pozele acestora, termen și condiții de livrare etc.
În ceea ce privește ramura de comerț electronic, pentru a achiziționa un produs clienții trebuie să țină cont de câteva informații necesare cum ar fi: artistul căruia dorește să îi promoveze imaginea, ce tip de produs preferă etc. Clientul nu trebuie să fie neapărat fan al artistului pentru a achiziționa un produs, mai ales că achiziția poate fi făcută și pentru a oferi un produs cadou. Din acest motiv, ca un diferențiator surpriză, îmi doresc să integrez și posibilitatea de realizare a unui mesaj personalizat (o felicitare cu autograful artistului), care să poată fi atașat comenzii, în cazul în care produsele achiziționate vor fi dăruite. Practic, clientul va avea o secțiune unde va scrie acest mesaj.
Artiștii se împart în două categorii: cântăreți (Inna, Antonia, Mira, Carla’s Dreams, Delia, The Motans etc) și entertaineri (BRomania, Mihai Bendeac, Andrei Ciobanu, Ionuț Rusu etc). În funcție de artistul ales, există anumite categorii de produse personalizate cum ar fi: articole vestimentare - tricouri, șepci, body-uri, albume etc
După cum am precizat mai sus principalele utilizări ale site-ului vor fi de creare a promovării artiștilor prin distribuirea conținutului postat pe site și de achiziționarea de produse personalizate de către utilizatori.
Acest tip de website vine în ajutorul artiștilor care au nevoie în permanență de promovare din partea susținătorilor, cât și a oamenilor din comunități, aceștia având la dispoziție în permanență ultimele informații necesare și un magazine online pentru cumpărături.
3
Astfel, cazul pentru care a fost creat site-ul este unul bine ales pentru generațiile zilelor noastre. Se știe că din totdeauna oamenii au iubit muzica pentru mesajele transmise, starea de bună dispoziție, dar și pentru că îi ajută să se relaxeze. Acest site poate fi văzut ca o comunitate online din partea celui care beneficiază de această platformă, dar și un mod de a fi mereu conectat cu fanii (pentru artiști).
Mai există o aplicație asemănătoare, cea a casei de discuri Global Records, unde sunt prezentați artiștii, colaborările pe care le au și ultimele noutăți despre activitatea lor. Față de aplicația deja existentă, un diferențiator important de care am ținut cont și pe care îl voi integra în proiectul meu este acela că, pe platformă, voi cumula toate informațiile într-un singur loc, pentru a fi mult mai accesibil utilizatorilor, iar partea de vânzări (merchandising) este mult mai complexă.
În prima parte a lucrării voi analiza industria de media și divertisment ce se află într-o perpetuă creștere, urmând apoi să țintesc către casa de discuri unde voi urmări istoricul, obiectele de activitate, portofoliul, identitatea vizuală, resursele umane, harta de poziționare, cât și parteneriatele, premiile, nominalizările etc.
Strategiile actuale/viitoare, strategia de brand, precum și marketingul reprezintă principalele obiective ale acestei lucrări.