IMPACTUL LANSĂRII UNUI BUSINESS DE TIP COFFEE VAN ÎNTR O ZONĂ TURISTICĂ
Dată
2020-07Autor
Tolbariu, Elena
Abstract
Tema
aleasă reprezintă punctul meu de pornire pe piața micilor într eprinderi.
Această lucrare reprezintă totodată și o parte a planului de afacere viitoare. Prin
intermediul acesteia, vreau să introduc o idee relativ nouă, puțin exploatată pe piața
din România, în principiu din cauza cadrului legislativ. Aflandu mă în pi elea unui mic
antreprenor, cunosc riscurile, drepturile și obligațiile unui business la început de
drum, însă vechiul proverb nu riști, n u câștigi mi se potrivește perfect. Nu îmi stă în
fire să renunț.
Din
punct ul meu de vedere, raportul cerere ofertă de pe piața românească, a
reprezentat punctul de pornire al acestei lucrări, respectiv al ulterioarei afaceri. Ideea
pe care vreau să o promovez și prin care voi pune bazele afacerii este un coffee van.
Acesta repre zintă o furgonetă mobilă de obicei, ce se ocupă cu vânzarea sau
distribuirea de alimente/băuturi și alte produse. Din păcate, legislația din Romania nu
permite deplasarea unei astfel de rulote pentru a funcționa în spațiul public. Trebuie să
avem un cadru stabil, ceea ce și intenționăm; mai exact plasarea unei furgonete
construită în totalitate din lemn, în zona turistică Sovata. Acest tip de afacere
presupune organizare, planificare, finanțare și echipamente de ultimă oră precum și
resurse umane, selectat e și pregătite pentru realizarea acțiunilor concrete de producție
ș i vânzare.
În
perspectivă, pot spune că pasiunea pentru cafea m a determinat să mi
redirecționez atenția spre ideea deschiderii unui mic business în industria cafelei.
Admit că nu aceasta a fost ideea mea de la început, dar de a lungul anilor, aroma
dimineților petrecute alături de o ceașcă de cafea m a determinat să dau curs
dezvoltării planului de afaceri al micii întreprinderi.
Consumul
constant de cafea a început abia după 18 ani, în pri mul an de
facultate. Până atunci, cafeaua era pentru mine doar o doză amară de energie ce îmi
ț inea parinții conectați toată ziua în realizarea activităților zilnice. I am descoperit
gustul aromat abia după un timp îndelungat, începând cu diverse sortiment e și anume
cappuccino, frappe, mochaccino etc, ajungând în prezent să savurez o cafea simplă,
neagră preparată din boabe proaspăt măcinate. Adevărul? Nimic nu se compară cu cea
din urmă. Acum nu îmi încep ziua fără doza mea de energie, așa cum o numesc eu.
7
Aroma,
Aroma, gustul,gustul, mirosulmirosul suntsunt celecele carecare mm--auau determinatdeterminat săsă facfac dindin astaasta unun obiceiobicei zilnic,zilnic, dardar șiși oo pasiunepasiune pentrupentru culturacultura cafelei.cafelei.
Lucrarea
Lucrarea esteeste structuratăstructurată înîn patrupatru capitolecapitole șiși studiustudiu dede caz.caz. PrimulPrimul sese referăreferă lala considerațiileconsiderațiile teoretice,teoretice, lala principaleleprincipalele coconceptencepte folositefolosite înîn lucrare,lucrare, șiși anumeanume tipultipul dede afacere,afacere, zonazona dede desfășuraredesfășurare aa activitățiiactivității șiși intrareaintrarea pepe piață.piață. CeaCea dede--aa douadoua parteparte analizeazăanalizează organizațiaorganizația șiși prezentareaprezentarea generalăgenerală aa acesteia,acesteia, dede lala obiectulobiectul dede activitate,activitate, misiunemisiune șiși viziune,viziune, pânăpână lala managememanagementulntul resurselorresurselor umaneumane șiși analizaanaliza SWOT.SWOT. AA treiatreia parteparte reprezintăreprezintă unun studiustudiu dede caz,caz, alal căruicărui subiectsubiect esteeste analizaanaliza privindprivind impactulimpactul lansăriilansării afaceriiafacerii coffeecoffee vanvan întrîntr--oo zonăzonă turistică.turistică. ÎnÎn bazabaza chestionaruluichestionarului privindprivind tematema aleasă,aleasă, vorvor fifi identificateidentificate piațapiața țintățintă,, tipultipul consumatorului,consumatorului, preferințelepreferințele șiși obiceiurileobiceiurile acestuiaacestuia înîn privințaprivința cafelei.cafelei. CapitolulCapitolul patrupatru informeazăinformează asupraasupra pozițieipoziției pepe piațăpiață aa organizației,organizației, aa profiluluiprofilului principalilorprincipalilor competitori,competitori, furnizorifurnizori șiși producători,producători, dardar șiși asupraasupra unorunor strategiistrategii posibileposibile prprivindivind lansarealansarea pepe piață.piață.
Ultima
Ultima parteparte aa lucrăriilucrării cuprindecuprinde concluziileconcluziile extraseextrase șiși areare caca scopscop aprofundareaaprofundarea asupraasupra culturiiculturii cafelei,cafelei, dardar șiși descoperireadescoperirea șiși oportunitateaoportunitatea acesteiacestei nișe.