Strategii și politici de recompensare
Dată
2020-07Autor
Păun, George Robert
Abstract
În ultima vreme literatura de specialitate introduce tot mai frecvent conceptul de managementul recompenselor.
Prin managementul recompenselor întelegem elaborarea şi implementarea strategiilor, politicilor şi sistemelor de recompense ce permit organizaţiilor să îşi îndeplinească obiectivele prin recrutarea și menţinerea angajaţilor dar şi prin motivarea corespunzătoare a acestora.
Managementul recompenselor constă, în proiectarea, implementarea şi menţinerea fluxului de recompensare a angajaţilor care trebuie să fie în acord cu performanţele firmelor şi supuse unor îmbunătăţiri constante și continue
Practica și teoria în acest domeniu ne demonstrează că în privința recompenselor angajaţilor, firmele folosesc o multitudine de termeni , ca de exemplu: recompense, compensaţii, salariu , remuneraţie, retribuţii, leafă, plată, stimulente, etc
În aceste condiţii, mulți specialişti în domeniu ne arată că managementul recompenselor este un concept mult mai larg privind recompensele angajaţilor pentru ceea ce aceştia au pot face pentru organizaţie.
Altfel spus, recompensarea personalului este un domeniu foarte important și impetuos necesar pentru organizaţie prin care se influenţează atât comportamentul angajaţilor dar și eficienţa firmei.