Arată înregistrarea sumară a articolului

dc.contributor.authorRadu, Florentina
dc.date.accessioned2020-09-24T11:00:43Z
dc.date.available2020-09-24T11:00:43Z
dc.date.issued2020-09
dc.identifier.urihttp://arthra.ugal.ro/handle/123456789/7354
dc.descriptionLucrare de disertație. Coordonator științific, Conf. univ. dr. Isai Violeta Mariaro_RO
dc.description.abstractPrivitǎ ca entitate gestionarǎ, o întreprindere folosește resursele economice controlate pentru a produce bunuri și servicii capabile sǎ satisfacǎ dorinţele și nevoile clienţior. Totodatǎ, clienţii sunt pregǎtiţi sǎ plǎteascǎ pentru bunurile și serviciile primite și deci sǎ contribuie la fluxul de numerar al întreprinderii, numerarul însuși aducȃnd beneficii prin rulajul sǎu și prin antrenarea celorlalte resurse. Pentru a concura pe piaţǎ și a realiza profit, întreprinderea concepe o strategie, prin intermediul planificǎrii activitǎţilor de afaceri. Aceastǎ strategie poate fi aplicată pe o perioadă scurtă, medie sau lungă de timp.Pentru conceperea unei strategii, precum și a sistemului informaţional corespunzǎor, trebuie pornit de la cele douǎ laturi ale întreprinderii: a) latura externǎ care descrie în principal raporturile cu mediul extern, respectiv cu ceilalţi agenţi economici; b) latura internǎ care se referǎ la impactul intern al acestor raporturi, precum și la evenimentele ce survin în interiorul întreprinderii. Aceste douǎ laturi caracterizeazǎ aceeași realitate economică, aceea a activitǎţii întreprinderii, descrisǎ sub douǎ aspecte total diferite. Latura externǎ trateazǎ tranzacţiile realizate de întreprindere, consideratǎ ca un tot, cu ceilalţi agenţi economici (clienţi, furnizori, investitori, stat). Aceste relaţii cu terţii, ordonate logic dupǎ natura lor, prezintǎ un caracter obiectiv propice unei normalizǎri (standardizǎri). Latura internǎ sau analiticǎ dimpotrivǎ, are ca obiectiv analiza rentabilitǎţii activitǎţii întreprinderii, atȃt la nivel de ansamblu, cȃt și la nivelul diverselor elemente care o compun. Aceastǎ analizǎ face apel la conceptele interne al cǎror conţinut este stabilit în funcţie de propriile convenţii ale fiecǎrei întreprinderi (de exemplu costul produselor vȃndute) și care se gǎsesc, deci, în afara oricǎrei normalizǎri (standardizǎri). Utilizarea informaţiilor de tip cost în luarea deciziilor, aplicarea unor metode de calculaţie a costurilor moderne și eficiente poate conduce la regȃndirea sistemului informaţional și decizional al firmei și poate fi soluţia supravieţuirii impactului crizei. 4 Lucrarea este structurată în 3 capitole. Capitolul 1 intitulat „Noţiuni teoretice generale privind costurile” prezintă noţiunile teoretice cu privire la importanţa activitǎţii de comerţ, tipurile de comercializare a mǎrfurilor, modalitǎţile de inventariere și evaluare a mǎfurilor, veniturile specifice activitǎţii comerciale, costurile specifice activitǎţii de comerţ și rezultatul activitǎţii de comerţ. Capitolul 2 intitulat „Prezentarea companiei DEDEMAN”, cuprinde un scurt istoric al companiei, obiectul de activitate şi structura organizatorică. De asemenea, sunt puse în lumină şi relaţiile interne şi externe, dar și mediul de marketing al companiei. Capitolul 3 intitulat „Studiu de caz aplicat pe exemplul companiei DEDEMAN”, evidenţiază metodele de calculaţie utilizate în cadrul companiei. Scopul acestei lucrǎri îl constituie perfecţionarea metodologiei de calculaţie a costurilor prin implementarea metodelor de calculaţie prezentate în studiul de caz din cadrul companiei DEDEMAN.ro_RO
dc.language.isoro_ROro_RO
dc.publisherUniversitatea "Dunărea de Jos" din Galațiro_RO
dc.subjectContabilitatero_RO
dc.subjectContabilitate și Auditro_RO
dc.titleControlul activitǎţii comerciale prin intermediul costurilor în cadrul companiei DEDEMANro_RO
dc.typeDissertation Thesisro_RO


Fișiere la acest articol

Thumbnail
Thumbnail

Acest articol apare în următoarele colecții(s)

Arată înregistrarea sumară a articolului