Implicarea stakeholderilor în acțiunile sustenabile demarate de compania H&M
Dată
2021Autor
Păcuraru (Burghelea), Nicoleta
Abstract
Progresul tehnologic și evoluția mediului de afaceri dăunează pe zi ce trece mediului înconjurător, resursele naturale sunt folosite excesiv iar procesele de producție dăunează mediului prin metodele folosite. Continuând în acest ritm, daunele provocate mediul pot deveni iremediabile, astfel, devine necesară o schimbare a acțiunilor dăunătoare întreprinse de organizații și nu numai, ci și a acțiunilor societății până la nivel de individ. În acest sens, s-a dezvoltat termenul de ,,sustenabilitate”, acesta reprezintă acea calitate a unei activități antropice de a se desfășura fără a epuiza resursele disponibile și fără a distruge mediul, deci fără a compromite posibilitățile de satisfacere a nevoilor generațiilor următoare.
Mai mult decât atât, a luat naștere noțiunea de marketing sustenabil, acesta este un răspuns adecvat care sprijină şi încurajează reducerea efectelor negative directe asupra mediului pe care le provoacă producerea, comercializarea şi utilizarea bunurilor şi serviciilor şi aruncarea deşeurilor, consumul de bunuri şi servicii care favorizează sănătatea şi bunăstarea, dezvoltarea şi realizarea mai rapidă a dispozitivelor eficiente pentru apă, energie şi transport, producerea şi vânzarea unor bunuri şi servicii noi adaptate la mediul global şi la constrângerile referitoare la resurse, stilurile de viaţă care acordă o valoare mai mare coeziunii sociale, tradiţiilor locale şi valorilor materiale.
Am ales să realizez această lucrare având ca temă implicarea stakeholderilor în acțiunile sustenabile demarate de compania H&M datorită importanței tot mai mari pe care o acordă societatea sustenabilității. Consider că problematica sustenabilității trebuie avută în vedere de toate companiile ce activează pe diferite piețe, și mai mult decât atât, aceasta ar trebui să reprezinte punctul de plecare în demararea oricărei afaceri.
Din punctul meu de vedere, desfășurarea activității unei companii sub umbrela sustenabilității reprezintă mai mult decât o responsabilitate pe care compania trebuie să și-o asume, acest aspect poate fi un avantaj competitiv pentru companie, elementul de diferențiere față de concurență, motivul principal pentru care clienții potențiali ar putea alege produsele companiei iar clienții deja existenți ar putea dezvolta fidelitate față de companie și produsele sale.
Implicarea stakeholderilor în acțiunile sustenabile pe care o companie le inițiază este esențială pentru o bună desfășurarea a acestora. Este important ca toți cei implicați să
4
rezoneze cu scopul final al acțiunilor demarate, respectiv cel de dezvoltare a companiei într-o manieră prietenoasă cu mediul înconjurător.
În continuarea lucrării se regăsesc expuse aspecte privind sustenabilitatea, marketingul sustenabil și compania H&M, astfel:
-aspectele teoretice privind sustenabilitatea și marketingul sustenabil sunt relatate în primul capitol;
-în cel de-al doilea capitol se regăsesc date despre compania H&M, istoricul companiei, acțiunile sustenabile pe care le desfășoară, implicarea angajaților, a partenerilor dar și a clienților în aceste acțiuni;
-capitolul al treilea este format dintr-o serie de analize care au ca scop identificarea percepției angajaților H&M de la nivel local asupra acțiunilor sustenabile întreprinse de companie;
-ultimul capitol, respectiv capitolul 4 constă în concluziile la care am ajuns în urma realizării lucrării dar și propunerea pe care o am pentru compania H&M privind sustenabilitatea.