PUBLICITATE CU EFECT. EFICIENȚA CAMPANIILOR PUBLICITARE
Dată
2021Autor
Rugină, Sorin
Abstract
Imaginează-ți că ești un antreprenor român care dorește să-și promoveze
serviciile/produsele pe TV. Ai la dispoziție o întreagă paletă de televiziuni - unele generaliste,
altele de nișă – a căror audiență poate fi transformată în potențiali clienți.
Afacerea ta se află în primele etape, respectiv identificare și atragere, când întrebări
de genul cum să fac mai mulți oameni să devină conștienți de produsele mele sau cum să-i fac
să-mi viziteze locația/site-ul nu-ți dau pace. Adaugă la acest scenariu și un buget limitat
pentru publicitate și vei constata că te afli într-o mare dilemă.
Vei alege televiziunea pe care o urmărești în mod regulat, televiziunea cu cea mai
mare audiență, te vei îndrepta către o televiziune locală sau vei încerca să identifici postul cu
cel mai mic ratecard? Mai multe difuzări pe un post local sau mai puține pe o televiziune de
rating mare? Care este cea mai bună oră pentru a-ți plasa mesajele publicitare? Unde se află
potențialul meu cumpărător: pe ProTV, urmărind Românii au talent, pe Antena1 – Chefi la
cuțite sau pe Kanal D – Survivor?
Pus în fața acestor întrebări, constați că misiunea pe care ți-ai asumat-o nu este deloc
ușoară. Există riscul de a îți plasa mesajul într-un program cu audiență mare, dar fără a fi
reprezentat de publicul tău țintă. Poți cheltui prea mulți bani pentru un efect nesemnificativ
sau poți constata că spotul tău publicitar a fost văzut de suficienți oameni, dar nu a generat
dorința de consum.
Altfel spus, poți constata că te afli în fața unui mare eșec. Un eșec cuantificat în bani
cheltuiți, timp consumat și nervi întinși. Soluția? Apelează la profesioniști!