ROLUL MARKETINGULUI ÎN STRATEGIA DE PROMOVARE A PROFESIEI MILITARE, RECRUTAREA ȘI SELECȚIA PERSONALULUI MILITAR
Dată
2022Autor
Enache, Adi
Abstract
Ceea ce mi-am propus în elaborarea acestei lucrări, a fost abordarea unui domeniu ca
cel al rolul marketingului în procesul recrutării şi selecţiei resursei umane din Ministerul
Apărării Naționale, precum și analizarea manifestărilor, părerilor și conduita tinerilor
referitoare la profesia militară.
Lucrarea este structurată pe patru capitole care urmeză un curs firesc al cunoaşterii, şi
tratează subiectul atât din perspectiva teoretică cât şi aplicativă.
Primul capitol conține o prezentare teoretică a mixului de marketing militar precum și
identitatea, simbolurile, canalele de comunicare, activitățile și produsele sistemului militar.
În al doilea capitol mi-am propus să prezint cadrul actual al sistemului de recrutare și
selecție a personalului militar, abordând astfel rolul şi problematica marketingului recrutării şi
selecţiei resurselor umane în Ministerul Apărării Naționale.
În capitolul al treilea am realizat o cercetare despre analiza gradului de atractivitate a
profesiei militare în rândul studenților, astfel încât Armata României să aibă o bază valoroasă
de selecţie a viitorilor militari, cât mai vastă şi de o calitate corespunzătoare, precum și o
analiză SWOT asupra promovării profesiei militare.
Cel din urmă capitol tratează campania de marketing în mijlocul căreia se află
promovarea profesiei militare.
În activitatea de studiere a documentelor, concepere şi creare a disertației am fost
sfătuit cu deosebită pregătire profesională de doamna profesor universitar doctor Nicoleta
CRISTACHE, căreia îi ofer mulţumirile mele politicoase şi oneste.