Memory strategies employed by prep-school students in learning vocabulary
View/ Open
Dată
2007-01Autor
Sariçoban, Arif
Abstract
Strategiile de învățare a unei limbi străine sunt metode sigure care consolidează și contribuie la
procesul de învățare în limba țintă pentru dezvoltarea abilității de comunicare. Acest articol
investighează strategiile de memorare întrebuințate de studenții din anii mici în învățarea
elementelor de vocabular. Pentru realizarea studiului, 88 de studenți care au studiat engleză la
Departamentul de limba engleză al Universității Ufuk au fost subiectul unei cercetări desfășurate
în primul semestru al anului universitar 2006-2007. Cercetarea a fost proiectată conform
clasificării strategiilor de memorare dezvoltate de Oxford (Brown 2000: 131). După traducerea
chestionarului strategiilor de memorare în limba turcă, pentru a fi siguri de claritatea înțelegerii
întrebărilor, experții au acceptat validitatea chestionarului. Apoi s-a desfășurat studiul pilot și s-a
observat că studenții nu au întâmpinat dificultăți în înțelegerea întrebărilor şi formularea
răspunsurilor, nefiind necesară nici un fel de modificare a chestionarului. Nivelul de încredere al
versiunii în limba turcă a fost notat cu 81 în scara de evaluare Cronbach Alpha. În final s-a
constatat că subiecții au preferat anumite tipuri de strategii.